ESPAIS OBERTS

Avui us volem parlar del que anomenem "espais oberts". Tal com indica la paraula espais oberts, són uns espais que estant oberts a la seva participació. Són uns espais que l'equip de mestres  hem dissenyat amb una intenció, amb un interès,  perquè la proposta que hi hagi en aquell espai sigui motivadora pels infants, perquè puguin ser creatius, que puguin explorar! Perquè de forma autònoma els infants escullin allò què els hi fascina! Perquè tot jugant aprenguin! 

 

I com ho fem? doncs hi ha una sèrie d'espais oberts on els infants segons els seus INTERESSOS, segons el seu ESTAT D'ÀNIM EMOCIONAL escullen on volen anar i fins quanEn cap moment es jutja a l'infant per si ha anat a un espai o a un altre,  ja que pensem que si l'infant tria allò que més li ve de gust segur que l'aprenentatge i la vivència seran molt més enriquidors,  que si és obligat o dirigit.

Això no treu que es pugui convidar a anar-hi per si no ho havien vist. I que les propostes es poden presentar abans que comencin el temps dels espais oberts. 

 

Quan ho fem? Doncs hi ha tres tardes a la setmana que fem espais oberts. La durada de cada espai la determina l'infant i acostumen a ser propostes què es poden acabar en una mateixa sessió.

 

Qui ho fa? Els espais oberts els gaudeixen els grups de cinc i quatre anys. Així doncs, tots els nens i les nenes estant barrejats segons els seus criteris, voluntat o necessitat. D'aquesta manera s'interelacionen . Construeixen el seu pensament amb la interacció amb els altres infants.  I els acompanyem les mestres tutores i els i les especialistes. Les tutores estan cada una a la seva aula de referència, així si els infants les volen cercar saben on trobar-les. Els especialistes estant a la resta d'espais. Tot l'equip acompanya, observa, ajuda, estar allà pel que necessitin. 

 

On estant els espais oberts? Estant distribuïts per les aules de quatre i cinc anys, pel porxo i pel vestíbul de les dues classes de quatre i cinc anys. 

 

Com és cada espai obert?  

 

ESPAI DE L'ART

 

Aquest espai està al porxo. Hi ha quatre cavallets amb pintura i els infants poden pintar el que vulguin. Aquí poden potenciar la seva creativitat. 


ESPAI DEL JOC SIMBÒLIC

 

Aquest espai està al porxo. Hi ha tot de materials per jugar al joc simbòlic: caseta, cuinetes, nines, cotxes, mercat, menjar, taules, cadires....Així poden teatralitzar vivenciant conflictes o alegries, alguns infants és on s'atreveixen  a parlar una altra llengua... Ja sabeu que per aprendre a parlar una llengua s'han de tenir models lingüístics, que també per descomptat poden ser altres infants, com també hi ha d'haver oportunitats de parlar. 


 

 

ESPAI DEL TREN

 

Aquest espai està al vestíbul entre les dues classes. Hi ha una capsa de vies de trens i vagons per potenciar la seva imaginació i creativitat. 

 


ESPAI INFORMÀTICA

Aquest espai està a l'aula de cinc anys. Està format per sis ordinadors i sis auriculars. Hi ha la pàgina: de Poison Rouge. Donat que només hi ha sis ordinadors, en aquest espai sí què cal que s'esperin si estant ocupats. Hi ha una llista on s'apunten i quan tothom hi ha passat poden repetir. Aquí aprenen a dominar el ratolí i a realitzar allò que el joc demani (pintar, buscar parelles, arrossegar....). 

 

 

 

ESPAI DE LECTURA 

Aquest espai està a les dues aules. Hi ha uns petites estances amb llibres per poder llegir tranquil·lament.  L'infant sap com se sent i de vegades li pot venir de gust estar més calmat, amb un estadi més d'introspecció i no tan de relació social. 


 

ESPAI DE DINOSAURES O DE CAVALLS I EUGUES

Aquest espai està a l'aula de cinc o quatre anys. Hi ha tot de dinosaures o de cavalls de plàstic  o de peluix per jugar i per parlar d'ells. Del centre d'interés escollit que ens acompanyarà durant tot el curs. 


 

ESPAI DE CREACIÓ

Aquest espai està a l'aula de quatre anys.  Aquí hi ha unes taules amb diferents materials: per dibuixar, retallar, enganxar... Tot allò que es va oferint va canviant amb el pas del temps. Segons els temes del moment, per exemple fa uns dies vam fer amb un collage: boscos de tardor, també hem fet  creacions artístiques totalment lliures... La qüestíó no és tant el resultat, sinò el procés mentre ho fan. Com se senten, com ho viuen, que parlen, que aprenen, si gaudeixen... 

ESPAI D'EXPERIMENTACIÓ

Aquest espai està a l'habitació petita de l'aula de cinc anys. Hi ha tot de materials en safates per experimentar. Per fer transvasaments, hipòtesis, experiments, En aquest espai és ideal per aprendre a través de les converses que sorgeixen entre ells/es de forma espontània i lliure. És aleshores quan el pensament creix mitjançant les aportacions dels altres.  

 

Escribir comentario

Comentarios: 0

Vídeo presentació de l'escola a la Jornada de Portes Obertes

Contacta

Tel i fax. 93 3105295

 

CLIQUEU A:

 

SPOTIFY

 

MÚSICA MATINAL DE PRIMÀRIA

 

Busqueu escolaangelbaixeras i trobareu les carpetes de cada trimestre amb les audicions matinals! 

 

 

Si veus una fotografia teva i no vols que surti, escriu-nos i de seguida la treurem. Moltes gràcies!