EXPERIMENTEM AMB FARINA

Aquests dies de jornada intensiva a la terrassa de tres anys hem posat les taules d'experimentació amb farina.

Poden estar vuit infants de Minions, Àguiles i/o Tortugues.  La consigna que se'ls hi diu és que no poden llençar farina a terra. I no els hi cal res més. Quan comencen tothom es posa a fer accions. Omplir i buidar  envasos de diferents tipus i mides; sentir la farina amb les mans.  Els infants segueixen el seu instint, la seva necessitat. Confiem en els seus propòsits.

Els més petits experimenten, però en un estat més introspectiu i solitari. En canvi, els més grans s'inventen històries i desenvolupen el llenguatge i la imaginació (i els altres escolten).

Els continguts que sorgeixen d'aquesta experimentació és el concepte de mesura en un nivell molt bàsic i vivencial." Quanta farina hi cap? Quantes vegades necessito omplir el pot petit per omplir el gran?...". Llibertat de sensacions sense la por a embrutar-se.