Projecte educatiu

Trets d'identitat

Som escola pública catalana, inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat.

 

Ens definim d’acord amb els principis de qualitat pedagògica, de direcció responsable, de dedicació i professionalitat docents, d’avaluació de rendiment de comptes, d’implicació de les famílies, de preservació de l’equitat, de cerca de l'excel·lència i de respecte a les idees i les creences de l’alumnat i de llurs famílies.

 

Volem que els i les alumnes aprenguin el valor de la solidaritat, l’empatia,  la generositat, el companyerisme, el compromís i l’honestedat.

 

Que esdevinguin persones responsables, cíviques, flexibles, realistes, pràctiques, respectuoses, emprenedores, crítiques i que tinguin predisposició al diàleg i s'impliquin amb el seu entorn.

 

Treballem el foment de la pau i el respecte dels drets humans, el conreu del coneixement de Catalunya i el respecte a la convivència, el respecte i el coneixement del propi cos, així com la coeducació i el foment de la igualtat real i efectiva entre dones i homes.

Pilars pedagògics / Bases del model educatiu

  • Treballem des de la vessant constructivista, entenent el procés d’aprenentatge com quelcom que l’alumnat va construint i que la mestra o el mestre modula, guia i orienta. Sempre posant les eines per tal de ser el més competencial possible.
  • Emprem les tecnologies aplicades al coneixement com a recurs d’accés a l’aprenentatge i al coneixement.
  • Promovem l'experimentació científica, matemàtica i artística com a mitjà d'ensenyament-aprenentatge.
  • Cuidem el desenvolupament emocional dels infants.
  • Fomentem la coeducació com a marc imprescindible per a la convivència.
  • Afavorim la participació de les famílies a l’escola.
  • Interrelacionem els recursos del barri amb el nostre projecte educatiu.
  • Apostem per una educació sostenible.
  • Treballem en xarxa (interetapes i intercentres)

Objectius educatius prioritaris

  • L’èxit escolar (ser competents en tots els Àmbits; àmbit lingüístic, matemàtic, de coneixement, del medi, artístic, d'educació física i d'educació en valors).
  • L’excel.lència educativa.
  • El desenvolupament màxim de les capacitats de tot l’alumnat.
  • El foment de l’equitat com a garantia de la cohesió social.
  • La implicació i el compromís de la família en l’escolarització i seguiment de l’evolució acadèmica i personal de l’alumnat i la participació en la vida del centre.
  • La innovació metodològica i didàctica (metodologies globalitzades).
  • L'educació emocional (projecte Escolta’m).
  • L'acció tutorial.
  • La cultura de l’avaluació.
  • La llengua catalana com a llengua vehicular i de referència.
  • La inclusió educativa.
  • L'emprenedoria (foment de la creativitat).
  • La relació amb l’entorn (col.col·laboració i treball en xarxa entre els centres i agents socio-educatius).

 

Criteris d'organització pedagògica

L'escola està dividida en dos edificis. En un hi ha els 3 cursos d'EI (p-3, p-4 i p-5), en l'altre hi ha els 6 cursos d'EP (1r, 2n, 3r, 4t, 5è i 6è), un per nivell. 

 

Cada curs té una tutora o un tutor referent.

 

A Ed.Infantil hi intervenen les i els especialistes de música, anglès i psicomotricitat. Ho fan dividint el grup, d’aquesta manera s’afavoreix l’atenció en petit grup en les àrees instrumentals.

 

En el moment del treball per Ambients, tutores i especialistes atenen a l’alumnat en els diferents espais.

 

Es fan apadrinaments P-5/ 5è i 1r/6è.

 

A Ed. Primària desdoblem els grups per anar a l’aula de ciències, a l’aula d’informàtica i a la biblioteca. Les tutories disposen d’aquests espais per realitzar tasques de manera més individualitzadai en petit grup. També es contemplen espais de treball per cicle i intercicles.

 

Les especialitats es fan en grup sencer.

 

Els alumnes d’EE són atesos fora de l’aula en petit grup o bé reben suport específic dins de l’aula segons es cregui més convenient.

 

 

 

Projectes i activitats destacades del centre

  • Treball per ambients a l'educació infantil
  • Treball per projectes
  • Treball audiovisual: Petit cinema en curs
  • Treball artístic 
  • Projecte Patrimonia'm
  • Pla d'impuls de la lectura
  • Vox Prima (escriptura creativa)
  • Apadrinaments
  • Hort i cura de les plantes
  • Coral amb la col.laboració de l'escola de músics
  • Parlament de delegats i delegades de curs
  • Projecte Escolta'm (educació emocional)
  • Música matinal

Àmbits de participació i col.laboració

  • Afavorim la participació de les famílies:

 

o       Figura del delegat i la delegada de curs

 

o       Comissions de treball mixtes (famílies i mestres)

 

o       Col.laboració dels pares i les mares en el treball per ambients

 

o       Col.laboració en activitats lectives proposades en les diferents àrees

 

  • A les tutories fem les assemblees de classe ( parlem, debatem i consensuem) i prenem decisions en el Parlament de l'escola
  • Les famílies s'organitzen en comissions: c.groga; c. verda; c. de festes; c. d'extraescolars; c. de menjador;      c. d'espais; c. de gegants
  • Treballem en xarxa: Xarxa 0-18 dels barris de Santa Caterina, la Ribera i el Gòtic @xarxa018 ; Xarxa de Competencies bàsiques @xarxacb ; Xarxa d'escoles històriques de Barcelona @xarxa_ehb ; Escoles + Sostenibles
  • Som Escola de Pràctiques
  • Treballem conjuntament en el projecte Patrimonia'm amb el Museu d'Història de Barcelona
  • Realitzem el Treball artístic en col.laboració amb el servei educatiu del Museu Picasso

 

 

Vídeo presentació de l'escola a la Jornada de Portes Obertes

Contacta

Tel i fax. 93 3105295

 

CLIQUEU A:

 

SPOTIFY

 

MÚSICA MATINAL DE PRIMÀRIA

 

Busqueu escolaangelbaixeras i trobareu les carpetes de cada trimestre amb les audicions matinals! 

 

 

Si veus una fotografia teva i no vols que surti, escriu-nos i de seguida la treurem. Moltes gràcies!